Gusta magla pravi velike probeme na beogradskom aerodromu

Danas je otkazano, preusmereno i u kašnjenju dvadesetak letova na beogradskom aerodromu zbog veoma guste magle.

Datum / Date: 03.01.2020.

Autor / Author: Aviatica

Vidljivost od ranog jutra u zoni beogradskog aerodroma Nikola Tesla je veoma slaba. U toku prepodneva ona je bila samo 125 metara i to na oba praga piste (na prilazu od Srema i od Ade).

Zbog guste magle veliki broj letova je otkazan, preusmeren ili u kašnjenju. Samo je Air Serbia bila prinuđena da otkaže najmanje četiri povratna leta, ali taj broj verovatno neće biti i konačan, pošto meteorolozi najavljuju ponovo pogoršanje uslova od večeras.

Četiri aviona ATR sa četiri različita leta su se otprilike u isto vreme, oko podneva, našli na prilazu Beogradu, ali nisu mogli da slete zbog magle. Posle dužeg kruženja su sva četiri preusmerena na niški aerodrom gde se još uvek nalazi jedan od njih. Tri su se vratila u Beograd.

Avion TAROM-a na letu RO211 iz Bukurešta je dosta dugo kružio iznad Pomoravlja, da bi potom bio preusmeren u Temišvar, a povratni let RO212 je otkazan.

Red Wings je preusmerio svoj avion koji je leteo od Moskve ka Beogradu na zagrebački aerodrom, dok je Flydubai umesto u Beograd sleteo u Sofiju. Avion Bombardier Dash 8 Austrian-a je na letu iz Beča stigao do Novog Sada, pa je potom preusmeren u Zagreb, a povratak iz Beograda je otkazan isto kao i jutarnji let ove kompanije iz Beograda za Beč (OS 738).

Transavia je svoj let od Amsterdama do Beograda (HV5591) preusmerila na Sofiju, dok je Lufthansa poslala svoj Embraer 195, koji je bio na letu iz Minhena za Beograd, u Zagreb.

Air Serbia je do sada ukupno otkazala četiri povratna leta ka Tivtu, Skoplju, Ljubljani i Veneciji. Jedan ATR ove kompanije (YU-ALV) uspeo je da odleti sa beogradskog aerodroma ka Kraljevu (KVO) gde je trebalo da obavi let ka Beču što se i desilo uz veliko kašnjenje i avion se od povratka iz Beča danas u 15.35 nalazi na aerodromu Morava.

Osim ovih poremećaja u saobraćaju i druge linije su trpele kašnjenja jer je propusna moć aerodroma bila znatno smanjena. Iako aerodrom Nikola Tesla poseduje takozvanu IIIb kategoriju koja omogućava sletanje i po veoma gustoj magli, da bi to bilo moguće i sami avioni moraju da budu opremljeni uređajima za takvo sletanje, a to turboprop avioni poput ATR-a ili Dash-a nemaju. Čak i mlaznjaci mogu da imaju problem, pogotovo oni stariji. Tako i avioni Boeing 737 u floti Air Serbije nemaju potrebnu opremu, pa je YU-ANK na letu JU321 iz Diseldorfa bio prinuđen da kruži neko vreme iznad Zrenjanina dok se ne stvore uslovi za sletanje.

Na nebu iznad Zrenjanina našao se i teretni Boeing 737-400 registarske oznake LZ-CGW iz Kelna. Nakon kruženja on je sleteo na beogradski aerodrom.

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije