IATA pred velikim izazovima u Južnoj Americi

Početna|TEMA|IATA 2019|IATA pred velikim izazovima u Južnoj Americi

IATA pred velikim izazovima u Južnoj Americi

Avijacija u Južnoj Americi nedovoljno razvijena, karte preskupe, malo se putuje, a prevare sa kartama sve brojnije.

Objavljeno:11. 12. 2019.|14:07 » 10:32Autor: Tagovi:, , , |

Potpredsednik IATA za region Amerike, Peter Serda (Cerda), jutros se obratio novinarima sa najnovijim izveštajem o stanju vazdušnog saobraćaja u regionu Amerike, koji obuhvata kako Severnu, Centralnu i Južnu Ameriku.

Serda je istakao da postoje ogromne razlike unutar ovog velikog regiona. Dok je Severna Amerika među najrazvijenim vazduhoplovnim tržištima, Južna je na samom dnu. Od jednog biliona američkih dolara koliko iznosi godišnji prihod avio industrije u regionu, 85 posto se ostvari na Severu, a samo 15 posto na jugu.

Ujedno, Južna Amerika je region koji zbog svojih geografskih karakteristika vapi za avio saobraćajem, ali je uprkos tome on slabo razvijen. Potencijal za razvoj, međutim, postoji i IATA stručnjaci očekuju da će se on udvostručiti u narednih 20 godina. Najveći potencijal za razvoj imaju Panama, Peru i Kolumbija. Stanovništvo Južne Amerike ne putuje avion često kao drugde u Svetu. Dok je u Španiji, na primer, prosečan broj putovanja avionom godišnje po 4,4 leta po stanovniku, u Brazilu je najniži i iznosi samo 0,5. Na dnu su i Argentina i Peru sa 0,6, Kolumbija i Meksiko sa 0,7.

Nedovoljno razvijeno tržište, slaba tražnja, mali broj aviokompanija i linija, nedostatak kvalitetnog i raznovrsnog low-cost saobraćaja utiču i na prosečne cene karata, koje su u ovom regionu među najvećima na svetu.

Sve više prevara

Kao glavni problem, nenadano se nametnuo sve razvijeniji sistem prevara sa kupovinom karata putem kreditnih kartica. Ovaj problem je toliko narastao da je IATA morala da kontaktira Interpol kako bi se borila sa organizovanim prevarama. Poršle godine je zabelež gubitak od 1,4 milijarde američkih dolara zbog prevara, što je jedan posto od ukupnog prihoda. Malo manje od 5 posto svih rezervacija bude otkazano i poništeno zbog prevara, a čak 7,4 posto svih rezervacija zahteva manuelne provere kako bi se utvrdio identitet kupca karte i putnika.