Kratak osvrt na istoriju i značaj avijacije

Početna|TEMA|IATA 2019|Kratak osvrt na istoriju i značaj avijacije

Kratak osvrt na istoriju i značaj avijacije

Aleksandar de Žunijak se u uvodnom obraćanju na IATA Danima medija kratko osvrnuo na istoriju civilne avijacije i njen značaj za čovečanstvo.

Objavljeno:11. 12. 2019.|12:00 » 10:33Autor: Tagovi:, , , |

IATA Dani medija koji se održavaju u Ženevi, 11. i 12. decembra počeli su uvodnim otvaranjem generalnog direktora Međunarodnog udruženja za vazdušni saobraćaj Aleksandra de Žunijaka.

On se na početku svog obraćanja osvrnuo na jedan od najvažnijih događaja u istoriji civilnog vazduhoplovstva – Čikašku konvenciju. Ova konvencija je potpisana pre tačno 75 godina – 7. decembra 1944. i ona je udarila temelje savremenom avio saobraćaju. Zemlje potpisnice Konvencije su bile vođene idejom da će razvoj aviosaobraćaja pomoći stvaranju i očuvanju prijateljstva i razumevanja među narodima u Svetu.

Ovom idejom su vođene i sve svetske aviokompanije, koje su postojale u to vreme kada su nekoliko meseci posle Čikaške konvencije (19. aprila 1945) osnovale udruženje danas poznato kao IATA.

U to vreme godišnje je avionom putovalo devet miliona putnika, a danas toliko putnika odleti na svakih 18 sati. Koliko je avijacija uznapredovala i koliko je značajna za ceo svet dokaz je i priznanje Ujedinjenih nacija koje je ovu delatnost proglasilo jednom od ključnih za održivi razvoj. Ona je značajna za ostvarivanje čak 15 od 17 zacrtanih ciljeva Ujedinjenih nacija.

Kao i svaka druga delatnost tako i ova ima uticaja i na životnu sredinu. Sagorevanje avio goriva i oslobađanje štetnih gasova je označeno jednim od najvećih krivaca za globalno zagrevanje, ali u IATA ističu, a Žunijak ponavlja i naglašava, da avijacija učestvuje samo sa dva posto u količini osolobođenih štetnih gasova.

„Sve industrije, a ne samo avio, moraju da se pokrenu po pitanju zaštite životne sredine i smanjenja emisije štetnih gasova“, kaže Aleksandar Žunijak i dodaje da je „avijacija načinila prve i značajne korake još 2008. znatno pre nego što je ‘Flyskam’ ušao u rečnike“, aludirajući na švedski pokret koji agresivno promoviše bojkot avio saobraćaja sa ciljem očuvanja životne sredine, a koji je postao globalno popularan.