„Inovacije u avio saobraćaju se ređaju jedna za drugom velikom brzinom. Ali ako pogledamo šta se dešava ‘ispod krila’, videćemo da je to bukvalno „nebo i zemlja“, rekao je Nik Karin, potpredsednik IATA zadužen za oblast zemaljskog opsluživanja.
Ground Handling, kako se ova oblast avio saobraćaja naziva na engleskom jeziku, već dosta dugo nije menjana i to je istaknuto kao glavni problem na 32. Međunarodnog konferenciji zemaljskog ospluživanja u Madridu. Avioni, putnici i prtljag se gotovo identično opslužuju sada kao i pre nekoliko decenija, dok je sa druge strane proizvodnja aviona i unapređenje putničke usluge dostiglo neslućene razmere.
IATA po 32. put organizuju International Ground Handling konferenciju (IGHC). Ovog puta u Madridu, gde su domaćini španska nacionalna avio kompanija Iberia i najveći aerodromski operater na svetu po broju putnika, AENA.
Tokom trodnevne konferencije, koja prethodi Generalnoj godišnjoj skupštini IATA u Seulu, biće reči o mnogim temama iz oblasti zemaljskog opsluživanja, ali je glavni motiv svih panel diskusija i radionica inovativnost i kako je podstaći i postići.
Tim povodom IATA je organizovala izbor za inovatora godine u ovoj oblasti, a u konkurenciji su tri sjajna projekta, za koja će svi delegati i predstavnici medija moći da glasaju do poslednjeg dana.
Roboti umesto ljudi
Najveći problem sa kojim se industrija zemaljskog opsluživanja trenutno suočava je nedostatak radne snage. Prilično radikalan predlog došao je sa prve panel diskusije nazvana Rampa za budućnost, na kojoj se govorilo o problemima u procesu modernizacije poslovanja. Rampa u aerodromskom poslu označava stajanku na kojoj avioni čekaju na poletanje kao i sve radnje koje se na ovom mestu obavljaju a spadaju u zemaljsko opsluživanje aviona, putnika i prtljaga. Stručnjaci smatraju da se taj problem sa nedostatkom radne snage može rešiti u bliskoj budućnosti uvođenjem robota koji će zameniti ljude na svim poslovima.
Planira se i uvođenje virtuelne (VR) i proširene (AR) stvarnosti u poslove obuke zaposlenih i nadzora samih operativnih procedura.
Među temama konferencije biće i unapređenje svih postojećih aerodromskih procedura, uključujući bolje sortiranje i praćenje prtljaga, automatizaciju pograničnih kontrola, poboljšanje treninga i mnoge druge.
Učesnici konferencije su najveće svetske kompanije koje se bave zemaljskim opsluživanjem. Tu su Swissport, dnata, Celebi, Fraport, Groundforce, Havas, Pay Cargo, Aviapartner, Turkish Ground Services i mnoge druge. Među delegatima su i zvaničnici mnogih avio kompanija, aerodroma, proizvođača aviona. Sponzor konferencije i gala večere je Qatar Airways, a među ostalim sponzorima je i Amadeus.
U sklopu ovog događaja organizovana je i mini sajam kompanija koje se bave zemaljskim ospluživanjem.
Aviatica se odazvala pozivu IATA da medijski isprati ovaj događaj, a nakon njega naš urednik se premešta na nov zadatak u Seul gde će pratiti i godišnju skupštinu ove međunarodne organizacije. Budite uz nas!
Komentari predstavljaju lična mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stav redakcije. Aviatica zadržava prava neobjavljivanja ili brisanja komentara koji sadrže reklame, linkove psovke, prozivanje i vređanje drugih osoba, iznošenje ličnih podataka kao i govor mržnje definisan prema Zakonu o javnom informisanju i medijima (čl. 75) kao iznošenja ideja, mišljenja, odnosno informacija kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksulane opredeljenosti ili drugog ličnog stvojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Ostavljanjem komentara na ovom sajtu, saglasni ste sa pravilima komentarisanja i korišćenja sajta.