Italija blokirala nova pravila za ručni prtljag Ryanair-a i Wiz Air-a

Početna|VESTI|Evropa / Mediteran|Italija blokirala nova pravila za ručni prtljag Ryanair-a i Wiz Air-a

Italija blokirala nova pravila za ručni prtljag Ryanair-a i Wiz Air-a

Italija blokirala primenu novih pravila za prevoz ručnog prtljaga Ryanair-a i Wizz Air-a zbog obmanjivanja putnika.

Objavljeno:2. 11. 2018.|12:44Autor: Tagovi:, , , , |

Italijanska antimonopolska agencija je blokirala primenu novih pravila za prevoz ručnog prtljaga Ryanair-a koja je trebalo da stupe na snagu 1. novembra uz obrazloženje da obmanjuju putnike.

Nova pravila za prevoz ručnog prtljaga su uvele aviokompanije Ryanair i Wizz Air kojima je omogućeno da putnici mogu u kabinu da unesu samo jedan mali komad prtljaga koji može da se smesti ispod sedišta ispred, što odgovara kesi, rancu ili torbi za laptop. Sav ostali ručni prtljag mora biti predat na čekiranje ili plaćen dodatno kako bi mogao biti uneti u putničku kabinu.

„Zahtev da se osnovni elementi putničkog transporta koji bi trebalo da budu uključeni u cenu karte, moraju platiti dodatno su obmanjujući prema putnicima i narušavaju konkurentnost vazdušnog saobraćaja“, izjavila je Antimonopolska agencija Italije.

Kao meru zaštite putnika, ova je agencija izdala zabranu primene ovog novog pravila Ryanair-a i Wizz Air-a u Italiji.

Aviokompanija Ryanair je negirala da su nova pravila obmanjujuća i ostali su pri stavu da su pravila jednostavnija i bolja za putnike, kao i da donose kompaniji uštede jer sprečavaju kašnjenja koja nastaju zbog haosa prilikom ukrcavanja i velike količine ručnog prtljaga putnika. Oni su izjavili da će se žaliti na odluku italijanskih vlasti.

Već prvog dana primene novih pravila se pokazalo da su ona izazvala ogroman haos umesto da ga smanje. Na engleskim aerodromima sa kojih leti Ryanair morali su da ranije otvore šaltere, da angažuju dodatne radnike i da se izbore sa ogromnim problemima putnika, kojima je traženo da doplate za svoj ručni prtljag.

Najdrastičniji primer se desio u Londonu, na aerodromu Stansted kada je putnica sa posebnim potrebama propustila svoj let kriviciom aerodromskih službenika Rynair-a. Oni su joj na čekiranju tražili da doplati za ručni prtljag iako je imala kupljenu uslugu Priority koja omogućava unošenje ručnog prtljag u kabinu. Tražili su od nje da sačeka dok provere sa nadzornicima i nakon 20 minuta su joj dozvolili da se ukrca sa prtljagom. Dok je došla do gejta, ukrcavanje je završeno, a njoj nije dozvoljeno da uđe u avion. Niko od službenika nije želeo da joj pomogne, a ona je morala da kupi novu kartu za let koji je tek kroz dva dana.