Pokrenuta kampanja protiv nepristojnih putnika – Ne na mom letu

Početna|VESTI|Evropa / Mediteran|Pokrenuta kampanja protiv nepristojnih putnika – Ne na mom letu

Pokrenuta kampanja protiv nepristojnih putnika – Ne na mom letu

Ne na mom letu – #notonmyflight – kampanja protiv nepristojnih putnika pokrenuta od strane EASA dobija podršku aviokompanija.

Objavljeno:10. 4. 2019.|10:08 » 10:09Autor: Tagovi:, , , , , , , |

Evropska agencija za bezbednost letenja EASA je pokrenula kampanju protiv nepristojnih putnika.

Naziv kampanje je „Not on my flight“ (Ne na mom letu), a cilj je da se smanji broj incidenata u avionu prouzrokovanih nepristojnim i agresivnim ponašanjem pojedinih putnika.

U prošloj godini je za 34 posto povećan broj incidenata koje su izazvali putnici. Svaka tri sata se desi jedan na letovima unutar Evrope, a svakog meseca jedan avion mora da bude vanredno prizemljen zbog događaja koji je eskalirao.

Čak 70 posto od svih incidenata uključuje i veoma agresivno ponašanje putnika. Na prvom mestu su pijani putnici koji pokvare ugođaj putnicima na 1000 letova svake godine. Prema zakonu Evropske unije (EU376/2014) zabranjeno je ukrcavanje putnika koji su pijani, ali se dešava da se oni nekako provuku, ili čak da se opiju tokom samog leta. Aviokompanije se oštro bore protiv ove pojave i beskompromisno uskraćuju ukrcavanje pijanim putnicima, ali se opet suočavaju sa žestokim kritikama kada se propust ipak desi.

Na drugom mestu su agresivni putnici, oni koji napadaju druge putnike i članove posade, bacaju prtljag i lične stvari po avionu, svađaju se i čak znaju da se potuku. Sedam od deset incidenata imaju ove karakteristike.

Pušenje u toaletu aviona je strogo zabranjeno, ali to nije prepreka za mnoge putnike. Bar jedan takav slučaj se dešava svakog meseca.

Svi putnici koji su akteri ovih incidenata se suočavaju sa krivičnim gonjenjem i obično budu privedeni odmah po sletanju,  a neretko se dešava da avion mora da seleti vanredno zbog njih.

Na svu sreću, broj ovakvih događaja, iako u porastu, ipak je mali, ali su posledic često veoma ozbiljne i skupe za sve – aviokompanije, ostale putnike i za same aktere koji na kraju mogu da završe u zatvoru ili sa ogromnim novčanim kaznama pa i sa zabranom letova.

Wizz Air se pridružio kampanji

Aviokompanija Wizz Air je saopštila da se priključuje kampanji #notonmyflight. Za ovu kompaniju su bezbednost i sigurnost uvek najveći priorite. U Wizz Air-u kažu da imaju nultu toleranciju prema nepristojnom ponašanju usmerenom ka putnicima i osoblju kompanije i da je profesionalno obučeno osoblje uspešno u rešavanju ovakvih problema zahvaljujući specijalnim treninzima koje prolaze.