Potrebni podsticaji za proizvođače održivog avio-goriva
IATA apeluje na vlade širom sveta da odobre podsticajna sredstva za proizvođače održivog avio-goriva.
Datum / Date: 21.06.2022.
Autor / Author: Aviatica
Foto: IATA
Međunarodna asocijacija za vazdušni prevoz – IATA poziva vlade da hitno donesu uredbe kojima se odobravaju povlastice za korišćenje održivi avio-goriva (SAF) sa ciljem da se do 2050. dostigne zacrtani plan o nultoj emisiji štetnih gasova u vazdušnom saobraćaju.
Održivi razvoj i zaštita životne sredine su jedna od ključnih tema poslednjih godina, a na generalnoj skušptini IATA koja se održava u Dohi ova tema je zauzela najvažnije mesto.
U brojnim diskusijama među predstavnicima avio-prevoznika i dobavljača, istaknut je značaj NetZero platforme.
Da bi ovaj cilj bio ostvariv, potrebno je povećati upotrebu održivih goriva, a procene su stručnjaka iz IATA da će do 2050. biti potrebno proizvesti čak 449 milijardi litara. U toku je realizacija brojnih investicija u avio-industriji koje bi trebalo da sadašnju godišnju proizvodnju sa 125 miliona litara povećaju na čak 5 milijardi litara do 2025.
“Avio-kompanijama više nisu potrebne subvencije i podsticaji za koriščenje održivih goriva – proizvođači tih goriva sada treba da dobiju podsticajna sredstva kako bi proizvodili više”, rekao je Rafael Švarcman, potpredsednik IATA za Evropu.
I predstavnici avio-kompanija su saglasni sa ovom idejom. Generalni direktor Qatar Airways-a, njegova ekslencija Akbar Al Baker, je u svom obraćanju istakao da bi avio-kompanije više koristile održiva goriva kada bi ona bila više dostupna i jeftinija. “Ova goriva su trenutno veoma skupa. Mi bismo kupovali ovo gorivo kada bi ga na tržištu bilo više i kada bi ono bilo jeftinije”, rekao je Al Baker.
Da bi se to ostvarilo, IATA upravo zato apeluje na vlasti širom sveta da uvedu mehanizme subvencioniranja i podsticaja za proizvođače.
Al Baker se, po ovom pitanju, takođe oglasio u kontekstu žestokih napada i kritika koje avio-saobraćaj trpi od strane javnosti i posebno boraca za životnu sredinu.
“Mi (avio-kompanije) nismo meta. Da budem iskren prema javnosti i kažem otvoreno da mi nismo ti koje treba targetirati po pitanju ugrožavanja životne sredine”, rekao je on i dao primer, “Avijacija je veoma važan, ključni, faktor za svetsku privredu, a odgovorna je samo za 2,6 posto emisije štetnih gasova, što je višestruko manje od pomorskog saobraćaja”.
Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije |