Qantas započeo sa direktnim letovima između Australije i Evrope
Qantas je svojim novim Dreamlinerom 787-9 obavio prvi non-stop let između Australije i Evrope.
Datum / Date: 26.03.2018.
Autor / Author: Aviatica
Avion Dreamliner 787-9, australijske aviokompanije Qantas, sa oko 200 putnika na letu, poleteo je iz Perta (PER) u subotu, 24. marta u sedam sati uveče po lokalnom vremenu. Na letu QF9 ka londonskom aerodromu Heathrow (LHR) avion se zadržao nešto malo preko 17 časova, sletevši na destinaciju oko 5 sati ujutro po londonskom vremenu.
Bio je to prvi let na novouspostavljenoj liniji od Perta do Londona, koja ujedno predstavlja jedini non-stop direktan let između Australije i Evrope. Svi ostali letovi koji se godinama održavaju između dva kontinenta imaju međusletanja te iako direktni (bez presedanja) ne mogu biti nazvani i non-stop letovima.
Ovaj istorijski let ujedno je i drugi najduži let na redovnoj putničkoj liniji na svetu (9.008 milja), posle Qatar Airways-ovog leta između Dohe i Oklanda na Novom Zelandu (9.028 milja).
Boeing-ov Dreamliner odlikuje viši pritisak vazduha u putničkoj kabini, a vVlažnost vazduha je takođe viša, pa su osećaji dehidriranosti i umora značajno manji nego tokom leta u drugim avionima. Isporuka ovog aviona Qantas-u bio je preduslov da do leta dođe, a u kompaniji naglašavaju da već razmišljaju o novoj non-stop liniji ka Parizu.
Čuvena „kengurova ruta“ kako se već decenijama označavaju letovi između Australije i Evrope pretrpela je značajne promene tokom istorije. Nekada (1947) su letovi trajali i po četiri dana sa više međusletanja na usputnim aerodromima. Kasnije se Singapur nametnuo kao najpovoljnija stanica za međusletanja. Poslednjih nekoliko godina Qantas je koristio Dubai umesto Singapura jer je imao odličan sporazum sa tamošnjom aviokompanijom Emirates, ali se sada, krajem marta, ponovo vraća na Singapur uz dodatak ovog jednog i prvog direktnog non-stop leta.
Nova linija skraćuje putovanje između Londona i Perta za tri sata, a korist u vidu uštede na vreme će imati i putnici koji nastavljaju za Sidnej ili Melburn. Interesovanje za ovu liniju je trenutno veoma veliko, a u kompaniji su rekli da će već posle četiri nedelje moći da naprave presek i vide koliko je ovaj let uspešan i isplativ.
Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije |