Reuters: Etihad Airways bi mogao da otkaže nabavku aviona

Početna|VESTI|Svet|Reuters: Etihad Airways bi mogao da otkaže nabavku aviona

Reuters: Etihad Airways bi mogao da otkaže nabavku aviona

Reuters piše da Etihad Airways namerava da uskoro otkaže ili značajno promeni plan nabavke velikog broja novih aviona.

Objavljeno:7. 5. 2018.|10:29Autor: Tagovi:, , , , , |

Proizvođači aviona Boeing i Airbus su u ozbiljnom problemu ovih dana kako je stigla nezvanična najava da bi Etihad Airways mogao uskoro odustati od nabavke novih aviona ili u značajnoj meri promeniti provobitne planove.

Kako Reuters izveštava, prema neimenovanim izvorima, Etihad razmatra otkazivanje i značajnu promenu narudžbine od oko 160 aviona vrednosti od nekoliko desetina milijardi evra koja je dogovorena još 2013. Ovu vest su za Reuteres potvrdila četiri pouzdana izvora koji su želeli da ostanu anonimni.

Aviokompanija Etihad Airways se nalazi u velikim finansijskim problemima nakon bankrota Air Berlina i stečaja Alitalije iz čijih se vlasništva povukao. Etihad je vlasnički udeo u ove dve kompanije otpisao, a iz Air Berlina se povukao na veoma grub način ostavivši ovu nemačku kompaniju na cedilu zbog čega mu sada preti tužba od strane poverilaca Air Berlina koji zahtevaju od Etihada da kao suvlasnik pokrije gubitke kompanije.

U 2016. Etihad je zabeležio dve milijarde dolara gubitka. Generalni direktor Etihada Toni Daglas je više puta u poslednje vreme izjavio da se kompanija nalazi u procesu restruktuiranja i da se ide ka promeni poslovanja koje će zahtevati brojna odricanja i mere štednje kako se ne bi ugrozio opstanak kompanije.

Iz Air Serbije, čiji je Etihad suvlasnik sa 49% kapitala, ranije je najavljivan dolazak deset novih Airbus-ovih aviona iz familije A320neo koji su deo velike Etihadove narudžbine. Bilo je predviđeno da prvi avioni iz ovog paketa počnu da stižu u Air Serbiju već tokom ove godine, ali je sada, nakon najnovijih informacija, ovaj posao pod velikim znakom pitanja.

Ipak, iz Etihada je krajem aprila stigla izjava da bi deo narudžbine aviona, uz saglasnost proizvođača mogao biti transferisan na aviokompanije u kojima Etihad Airways ima vlasnički udeo. A to su osim Air Serbije još i Air Seychelles, Jet Airways i Virgin Australia. Ovakav ishod bi podrazumevao prebacivanje finansijskih obaveza direktno na te aviokompanije, što umanjuje verovatnoću da se ova ideja realizuje imajući u vidu njihovu slabu finansijsku moć zbog koje je svojevremeno Etihad na sebe i preuzeo obavezu nabvke aviona.