Rusija stavila rampu za avione zapadne proizvodnje

Početna|VESTI|Svet|Rusija stavila rampu za avione zapadne proizvodnje

Rusija stavila rampu za avione zapadne proizvodnje

Ruska vlada ograničava domaćim aviokompanijama da nabavljaju avione od Airbus-a i Boeing-a.

Objavljeno:17. 4. 2019.|10:24Autor: Tagovi:, , , , , , |

Ruska vlada je tokom marta odbila da izda dozvolu aviokompaniji Pobeda za nabavku 30 aviona o Boeing-a. U isto vreme Airbus-ov model A220-300 (bivši Bombardier-ov CSeries) nije dobio neophodan sertifikat za letove u Rusiji. Ta odluka je direktno uticala na obustavu plana aviokompanije Red Wings o narudžbini šest letelica ovog modela.

Prema propisima o uvozu, Rusija zahteva od svih državnih aviokompanija da pribave specijalno odobrenje ako žele da naruče strane avione, a vrednost ugovora premašuje milijardu rubalja (oko 15,5 miliona evra).

Uskoro predstavljanje aviona MC-21

Avion Irkut MC-21, proizvođača UAC (United Aircraft Corportation), biće po prvi put predstavljen javnosti sa kompletno opremljenim enterijerom na vazduhoplovnom sajmu MAKS 2019. koji će se krajem avgusta održati u Moskvi.

Sredinom marta, iz Vlade je sugerisano državnoj kompaniji Pobeda, low cost podružnici Aeroflot-a da umesto planova da nabavi Boeing-ove avione razmisli o opciji da nabavi domaći avion MC-21 koji je trenutno u test fazi, a upotreba u saobraćaju je planirana za 2021.

Informacije u medijima imale su veoma negativan odjek u javnosti, ali to nije uticalo na promenu odluke ruske vlade, koja je neubedljivo pokušala da negira da se na bilo koji način uplitala u planove aviokompanija.

Pobeda je još 2019. dobila saglasnost da nabavi 20 novih aviona Boeing 737 MAX 8, čija isporuka treba da počne u 2021.

U međuvremenu, kompanija je izrazila potrebu za dodatnih 30 aviona u periodu od 2022. Jurij Borisov, zamenik premijera zadužen za rusku vojnu industriju (koja pokriva i proizvođače aviona), izjavio je da se Vlada uvek upravlja idejom da zaštiti domaću proizvodnju i da bi u svakom pojedinačnom slučaju trebalo razmotriti mogućnost nabavke domaćeg aviona ako postoji model koji odgovara traženom modelu aviona proizvedenog na Zapadu. On je podsetio menadžment Pobede da je njihova matična kompanija, Aeroflot, nedavno iskazala želju da nabavi 100 aviona Sukhoi SuperJet.

U drugom slučaju koji je ustalasao rusku javnost, generalni direktor aviokompanje Red Wings, Evgenij Ključarev, je izjavio da su morali da odustanu od nabavke Airbus-ovih aviona A220 jer ovaj model aviona ne uspeva da dobije neophodan sertifikat koji izdaje ruski direktorat vazduhoplovstva – Rosaviatsia. Prvi avion je trebalo da stigne već u maju, a kompanija je imala ambiciozne planove da proširenje flote iskoristi za širenje mreže linija na nekoliko novih destinacija tokom ovog leta. Zbog toga su i ti planovi pali u vodu.

United Aircraft Corporation (UAC)

UAC je kompanija nastala 2006. dekretom ruskog predsednika Vladimira Putina, koja je udružila sve ruske proizvođače aviona: Ilyushin, Irkut, Mikoyan, Sukhoi, Tupolev i Yakovlev u jedinstvenu korporaciju. Putnički avioni koje za sada proizvodi ova kompanija su mlaznjaci Sukhoi SuperJet 100, Tupolev Tu-204, Ilyushin Il-96. Radi se trenutno na projektu aviona Irkut MC-21, a u planu za proizvodnju u bliskoj budućnosti su i mlaznjak Sukhoi SuperJet 130 i propelerac Ilyushin Il-114-300. Kompanija radi i na planovima proizvodnje velikog širokotrupnog aviona CRAIC CR-929.