Wizz Air najavio obnovu saobraćaja ali mnoge linije i dalje neizvesne

Početna|VESTI|Evropa / Mediteran|Wizz Air najavio obnovu saobraćaja ali mnoge linije i dalje neizvesne

Wizz Air najavio obnovu saobraćaja ali mnoge linije i dalje neizvesne

Iako je najavljena obnova saobraćaja od 1. maja mnoge linije su i dalje neizvesne, uključujući i Beograd, zbog administrativnih prepreka.

Objavljeno:27. 4. 2020.|09:30 » 10:07Autor: Tagovi:, , , , , , , |

Načelno, aviosaobraćaj mađarske lowcost aviokompanije Wizz Air bi trebalo da bude obnovljen već od 1. maja.

Ovaj prevoznik i sada obavlja jedan manji broj letova; prema nekim objavama tek tri posto od ukupnog broja letova, ali bi od prvog dana u maju saobraćaj bi trebalo da se vrati na bazne aerodrome u Lutonu, Beču, Temišvaru i u malobrojne gradove u mreži ove kompanije uključujući Beograd i Podgoricu.

Kako je u ovoj kompaniji najavljeno, od 1. maja sa londonskog aerodroma Luton gde je jedna od najvećih operativnih baza, biće ponovo pokrenut saobraćaj prema gradovima u Rumuniji (Kluž, Konstanca, Krajova, Jaši, Sučeava, Targu Mureš, Satu Mare i Temišvar), Slovačkoj (Bratislava i Košice), Lisabonu (Portugal), Tenerifeu (Španija), Tel Avivu (Izrael) i Beogradu (Srbija).

Iz ove baze sve vreme su operativni letovi prema Budimpešti (Mađarska) i Sofiji (Bugarska), ali u značajno smanjenom kapacitetu.

London – Beograd?

Letovi između Londona (Luton) i Beograda su planirani već od 1. maja (petak) sa četiri polaska nedeljno, s tim da su na početku odmah otkazani letovi nedeljom, koji bi, prema objavljenom redu letenja startovali tek od 17. maja.

Nije jasno na koji način će se ovi letovi realizovati, s obzirom da je beogradski aerodrom Nikola Tesla još uvek zvanično zatvoren za saobraćaj, a srpska je Vlada najavila njegovo otvaranje tek početkom nedelje, sa dva datuma koja su u opticaju (4. ili 11. maj). Čak i ako naše vlasti otvore beogradski aerodrom od 1. maja, to opet neće značiti da let može da se obavi pošto je u Srbiji proglašen policijski čas od četvrtka, 30. aprila u 18 časova do ponedeljka, 4. aprila u 5 časova. Na koji način će putnici iz Beograda koji imaju karte za taj let stići do aerodroma i kako će oni koji budu stigli u Beograd iz Londona napustiti aerodromsku zgradu do ponedeljka ujutro nepoznanica je.

Wizz Air je, međutim, izjavio povodom nekih drugih planiranih uspostava saobraćaja da će  letovi načelno početi od 1. maja, ali da će to i dalje zavisiti od restrikcija koje važe na planiranim destinacijama. Ovo je rečeno povodom najave uspostave letova sa bečkog aerodroma, među kojima je i linija do Podgorice, kao i otvaranja baze na aerodromu u Temišvaru.

Iz toga proizilazi da će Wizz Air, uprkos najavljenoj obnovi saobraćaja ipak otkazati izvestan broj letova koji neće moći da se obave usled još uvek važećih restrikcija. A jedna od bitnih, kada je let ka Beogradu u pitanju, je i zabrana ulaska strancima u Srbiju.

Ko će to popuniti avione Wizz Air-a u prvim danima maja ako iz Britanije ne može da poleti niko osim Srba koji su tamo, a u Beogradu ne može da dođe do aerodroma niko od putnika. Takođe, putnici koji budu doputovali iz Londona u Beograd moraće da budu u 28-dnevnoj izolaciji.

Sumnje u kršenje prava putnika

Karte za sve ove letove, uprkos neizvesnosti putovanja, su u prodaji i to po bagatelnim cenama. Wizz Air je pri tom saopštio da će avionima biti smanjen kapacitet i da će se poštovati obavezna mera socijalnog distanciranja tako što će se sedište u sredini ostaviti prazno.

U Velikoj Britaniji se povodom ove najave Wizz Air-a povela žestoka rasprava na temu putničkih prava. Zabeležen je i slučaj putnice iz Londona (Hannah Walsh) čiji let za Budimpeštu nije otkazan, ali ona ne može da putuje jer kao britanski državljanin ne može da uđe u Mađarsku. Za Wizz Air to, izgleda, ne predstavlja problem, pošto je od putnice tražio doplatu za promenu karte i odbio da izvrši refundaciju uz obrazloženje da let nije otkazan.

Ovaj slučaj je izazvao veliku polemiku, a pojavila se i sumnja da Wizz Air namerno ne otkazuje letove na kojima ima prodat veći broj karata, iako je svestan da ti putnici ne mogu da otputuju, kako bi sačuvao keš i izbegao refundacije putnicima.