Air Serbia danima izložena terorističkim pretnjama

Air Serbia je za samo nekoliko dana četiri puta primila anonimnu i lažnu dojavu o postavljanju bombe u avion.

Datum / Date: 16.03.2022.

Autor / Author: Aviatica

Foto: Dimitrije Ostojic

Nacionalna avio-kompanija Srbije, Air Serbia, je samo jedna od dve kompanije iz Evrope koje i dalje obavljaju saobraćaj prema Rusiji, zbog čega je postala predmet osude na društvenim mrežama, političkih pritisaka ali i veoma ozbiljnih terorističkih pretnji.

Nepoznati počinioci su u samo nekoliko dana poslali čak četiri lažne dojave o postavljanju bombi u avionima Air Serbije koji lete na relaciji između Beograda i Moskve.

Prema bezbednosnim procedurama ovakve dojave se smatraju veoma ozbiljnim pretnjama i zahtevaju hitnu evakuaciju putnika i osoblja kao i vanredne kontra-diverzione preglede. Osim toga, sajt Air Serbije se od juče, 15. marta 2022. nalazi pod stalnim hakerskim napadima, a kako nezvanično saznajemo onemogućena je i prodaja avio-karata na relaciji Beograd – Moskva, preko sajta iz mnogih zemalja Evrope.

Sve je počelo kada je Emine Džepar, zamenica ukrajinskog ministra inostranih poslova na svom Twitter nalogu napisala kako je „Air Serbia udvostručila broj letova do Moskve u isto vreme kada su evropske kompanije obustavile letove, a zemlje EU zatvorile vazdušni prostor za komercijalne i privatne letelice“. Ona dodaje da je „Srbija jedina u Evropi koja nije zatvorila svoje nebo ze letove ka Rusiji“, kao i da tako „zarađuje krvav novac što je nedostojno kandidata za članstvo u Evropskoj uniji“.

Nakon ovih strašnih optužbi, na koje nije bilo reakcije srpskog ministarstva inostranih poslova, počela je masovna i histerična hajka na Air Serbiju, koja je tako postala jedina avio-kompanija od svih koje lete ka Rusiji, a ima ih mnogo, kojoj se to zamera.

I ne samo da joj se zamera, već se poziva na bojkot, na osudu, na sankcije prema njoj. Član Evropskog parlamenta i ministar spoljnih poslova Estonije, Urams Paet je izjavio kako bi Air Serbiji trebalo zabraniti letove ka Evropskoj uniji s obzirom da Srbija i Air Serbia ignorišu sankcije EU prema Rusiji. On kaže i da je Srbija „prozor Rusije u Evropu“.

U isto vreme, svi Zapadni političari ignorišu činjenicu da je Air Serbia možda čak i najmanja i najsiromašnija avio-kompanija koja danas može da leti ka Rusiji. Njima ne smetaju druge, velike avio-kompanije poput Turkish Airlines-a, izraelskog El-Al-a, arapskih ili kineskih avio-kompanija. Sve one imaju daleko veći broj letova i kapacitet ka Rusiji, ali nekim čudom ne zarađuju na ukrajinskoj krvi i ne guraju civilizovanom svetu prst u oko.

Zbog pretnji po bezbednost vrlo je verovatno da će poskupeti polisa osiguranja za avione našeg nacionalnog avio-prevoznika, što će biti dodatni finansijski pritisak na letove ka Moskvi. Povratak aviona na matični aerodrom zbog dojavi o bombi košta jednu avio-kompaniju dosta, tako da je pitanje kada će, ako već nije, linije ka Moskvi početi da beleže gubitke.

Air Serbia za sada nije ukinula dodatne letove. Originalnih osam letova ove kompanije je nakon prestanka letova Aeroflota, povećano na 15 nedeljno, i ti letovi su i dalje u rezervacionom sistemu. Pitanje je samo do kad će tu i ostati!

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije