Previše sumnji u vezi sa avionskom nesrećom u Iranu

Početna|SPECIJAL|Komentar|Previše sumnji u vezi sa avionskom nesrećom u Iranu

Previše sumnji u vezi sa avionskom nesrećom u Iranu

Fatalna nesreća ukrajinskog putničkog aviona u Teheranu obavijena je sumnjom, misterijom, teorijama zavere i brojnim optužbama.

Objavljeno:8. 1. 2020.|14:11 » 10:21Autor: Tagovi:, , , , , |

Svako ko je pogledao makar jednu epizodu dokumentarnog serijala National Geographic-a o avionskim nesrećama shvata da avioni ne padaju zbog tehničkog kvara, ako on nije sticajem neverovatnih okolnosti uparen sa nekoliko drugih tehničkih okolnosti, ljudskih postupaka ili vremenskih neprilika.

Teško će bilo koji avion pasti ako mu se pokvari motor, kao što je to u svom prvom zvaničnom saopštenju izjavila Ambasada Ukrajine u Teheranu. Sasvim neverovatno zvuči ovo saopštenje u kome se, samo nekoliko časova nakon nesreće, u odsustvu bilo kakve potvrde bilo koje informacije, tvdi da se ne radi o terorističkom napadu ili slučajnom obaranju aviona nekakvim projektilom, već da se radi o kvaru motora!

Očigledno je da je ovo saopštenje bilo sasvim neutemeljeno u činjenicama i veoma preuranjeno, pa je zbog toga ubrzo i povučeno, a potom se oglasilo i Ministarstvo spoljnih poslova Ukrajine novim saopštenjem u kome se navodi da je „prerano za donošenje bilo kakvih zaključaka“, dok traje istraga. I sasvim su u pravu.

Niko ozbiljan neće izaći u javnost bilo da je političar, avio inženjer, inspektor ili novinar sa tvrdnjom da je avion pao zbog ovoga ili onoga.

Kao što se ne može tvrditi ni da je avion (slučajno ili namerno) oboren nekakvom (i nečijom) raketom, ne može se tvrditi ni da je pao zbog kvara motora. A mediji i zvaničnici su tvrdili svašta, već svako prema svom „gospodaru“. Tako je Russia Today čak u jednom trenutku provukla ideju da je avion oborila američka raketa, koja je poslata na Iran u znak odmazde na napad Irana na američke vojne baze u Iraku. Pa je onda nekakav iranski vazduhoplovni analitičar, doveo u vezu nesreću ovog aviona sa nesrećama Boeing-ovog MAX-a praveći paralelu sa nekakvim skorašnjim nesrećama istog tipa aviona (Boeing 737-800). Nema sumnje da će ovakve potpuno neosnovane insinuacije dodatno potopiti slabašne akcije Boeing-a čim se berze u  Americi otvore.

Ono što su činjenice koje su nesporne i koje se ne mogu dovesti u pitanje su da je avion pre rušenja imao uobičajeno poletanje i uspon i da kapetan nije prijavio bilo kakvu vanrednu situaciju kontroli letenja pre nego što se avion srušio.

Parametri leta (prema Flight Radaru) pokazuju da je do pada došlo usled iznenadnog i trenutnog katastrofičnog događaja. Bilo kakav kvar aviona ne bi izazvao trenutan pad, već bi bar neko kraće vreme avion imao promenjene i čudne parametre leta, a piloti bi verovatno imali mogućnost da nekako obaveste kontrolu letenja. Snimak trenutka pada pokazuje da je avion bio u plamenu pre nego što je pao.

Na Twitteru su se pojavile fotografije delova aviona na kojima se navodno vide tragovi šrapnela što bi moglo da ukazuje da je došlo do nekakve eksplozije koja je oštetila trup aviona spolja (pogođen raketom, na primer).

Činjenica je i da su iranski zvaničnici već izjavili kako su pronađene crne kutije koje oni neće dati inostranim istražiteljima i proizvođaču aviona. Toj veoma čudnoj informaciji priključujemo i vest da je Boeing u zvaničnom saopštenju potvrdio o kojoj se konkretnoj letelici radi i naveo da je ovaj avion pre samo dva dana bio na redovnom tehničkom pregledu.

Sve činjenice ukazuju da je ova nesreća iznad Teherana veoma sumnjiva i da će teško biti da se radi o padu aviona usled tehničkog kvara. Ono što je takođe sasvim izvesno je da ćemo na istinu morati dugo da čekamo i da treba da budemo spremni da je možda nikada nećemo ni saznati.