Avion Air Caira se pokvario – otkazani letovi od i do Beograda

Na stotine putnika je ostalo zaglavljeno na aerodromima u Beogradu i Hurgadi zbog kvara aviona egipatske aviokompanije Air Cairo.

Datum / Date: 24.08.2019.

Autor / Author: Aviatica

Foto: Eric Bannwarth / Flickr

Avion egipatske aviokompanije Air Cairo se pokvario pred poletanje na liniji od Hurgade ka Beogradu rano jutros.

Zbog toga je ova kompanija otkazala let od Hurgade do Beograda (SM 387) na kome je avion trebalo da sleti u Beograd u 5.30 jutros. Otkazan je i let iz Beograda za Hurgadu (SM 388) čije poletanje je bilo planirano u 6.30.

Aviokompanija koja na ovoj liniji obavlja redovan saobraćaj na osnovu dozvole koju je dobila od Direktorata civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije, nije izdala nikakvo saopštenje za javnost povodom otkazanog leta, a na stotine putnika u Beogradu i Hurgadi nije poletelo i čekaju nove informacije.

Letovi Air Caira, iako se obavljaju kao redovni, su zapravo punjeni isključivo turistima, i oni imaju sve karakteristike čarter letova, s tom razlikom što zakupac nije samo jedna turistička agencija, već svi srpski turoperatori prema posebnim ugovorima vrše zakup određenog broja sedišta. Tako se desilo da su danas u problemima putnici nekoliko najvećih turopetora za Egipat.

Svi oni bi trebalo da budu prebačeni sutra, kako oni iz Hurgade za Beograd, tako i ovi iz Beograda za Hurgadu. Za ove prve to će značiti jedan dodatni dan na letovanju, a za ove druge jedan dan manje. Kako je Aviatica saznala, turoperatori su danas u vanrednoj situaciji i pokušavaju da zbrinu putnike. Oni koji su imali let jutros za Hurgadu su vraćen kućama i čekaju novo obaveštenje.

Putnici u Hurgadi su imali manje neprijatnosti jer je njih Air Cairo svojim transferom prebacio u hotel sa četiri zvezdice na bazi all inclusive usluge gde će sačekati na naredno poletanje. Oni nisu ni krenuli ka aerodromu. Naredni let je zakazan za sutra, 25. avgust u 2.30 časova.

Agencije se već spremaju za brojne prigovore izmaltretiranih putnika, ali treba reći da odgovornost u ovom slučaju pada isključivo na aviokompaniju, jer se radi o letu u redovnom saobraćaju. Putnici prema pravilniku o postupanju aviokompanija u slučaju kašnjenja, otkazivanja letova i nedobrovoljno uskraćenog ukrcavanju imaju pravo da od avio prevoznika traže odštetu. Ukoliko prevoznik ne odgovori pozitivno na njihov zahtev, putnici se mogu obratiti Direktoratu civilnog vazduhoplovstva, koji je dužan da izda preporuku prevozniku da isplati odštetu. Ukoliko ni tada putnici ne dobiju odštetu, mogu da se obrate nadležnom sudu, a Direktorat je obavezan da razmotri izdatu dozvolu aviokompaniji i ako se pokaže da su prekršeni zakoni da istu poništi.

Naslovna fotografija: Eric Bannwarth / Flickr

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije