Gilbert George: Amsterdam je novi evropski dom Jet Airways-a

Početna|SPECIJAL|Intervju|Gilbert George: Amsterdam je novi evropski dom Jet Airways-a

Gilbert George: Amsterdam je novi evropski dom Jet Airways-a

Indijski Jet Airways je ugasio svoje čvorište u Briselu krajem marta i preselio se u Amsterdam gde će koristi imati od saradnje sa KLM-om i američkom Deltom.

Objavljeno:3. 4. 2016.|19:17 » 15:31Autor: Tagovi:, , , , |

Na promociji novog evropskog čvorišta indijske avio kompanije Jet Airways, koja je 14. marta održana na amsterdamskom aerodromu Schiphol, Aviatica je imala priliku da kratko porazgovara sa novim direktorom ove kompanije za Kontinentalnu Evropu i Ameriku Gilbertom Džordžom, inače potpredsednikom Jet Airwaysa.

Ova kompanija je tada najavila preseljenje svog evropskog čvorišta iz Brisela u Amsterdam krajem marta i uspostavljanje čvrste saradnje sa holandskom nacionalnom avio kompanijom Air France-KLM ali i sa američkom Deltom.

aviatica_m_icon Koji su razlozi za tako veliku promenu?

To je bio komercijalni imperativ. Izabrali smo ono što smatramo da je komercijalno isplativije. Ponuda KLM-a i Delte u Amsterdamu nam pruža daleko više mogućnosti da ostvarimo uspeh. To nemamo u Briselu

aviatica_m_icon Prema prvobitnom planu Jet Airways će iz Delhija i Mumbaja leteti svakodnevno za Brisel, odakle će potom obavljati let ka Torontu. Imate li plan da ovu mrežu linija iz Amsterdama proširite uskoro?

To će se svakako i dogoditi. Planiramo da sa Briselom povežemo još neke indijske gradove. Pridodaćemo i letove iz Hajderabada, Bangalora, ali ne odmah. To je plan za drugu fazu. Trenutno, u ovoj prvoj fazi ćemo pokušati da maksimalno iskoristimo mogućnosti kojima sada raspolažemo. Kada razvijemo sadašnje linije onda ćemo početi da uvodimo i nove destinacije iz Amsterdama.

Hello-Amsterdam-700x384

aviatica_m_icon To je što se tiče Indije, ali da li planirate i nove letove ka Americi iz Amsterdama?  Iz Brisela ste imali letove ka Njujorku, ali sada više nemate nijednu konekciju ka SAD. Da li će ona biti ponovo uspostavljena?

U ovom trenutku se vode pregovori sa našim partnerima iz KLM-a i Delte. Postoje razne opcije da se povežemo sa Njujorkom i SAD i ja trenutno zbog tih pregovora ne bih mogao da vam kažem ništa konkretno.

aviatica_m_icon Za vaše novo čvorište u Amsterdamu značajni su vaši novi partneri KLM i Delta. Nije li neobično da sa ovim članicama Sky Team alijanse pravite ovako velike dogovore dok u isto vreme imate snažno partnerstvo u okviru Etihadove neformalne alijanse u kojoj se nalaze i Air Berlin ili Alitalia, koji takođe imaju bogatu ponudu letova unutar Evrope i ka Severnoj Americi?

A6 Jet

Avioni za Air Serbiju

„Air Serbia je od nas tražila jedan avion. Ne znam da li postoji interesovanje za još jednim, ali će ovaj aranžman svakako zavisiti od naših daljih planova. Ako budemo imali viška aviona zašto da ne. Ipak, ne bih komentarisao ništa konkretno po ovom pitanju s obzirom da se ti planovi upravo razmatraju.“

Mi imamo kodšer ugovore sa mnogim avio kompanijama koje nisu deo Etihad partnerstva (prim. aut. Etihad Airways Partners), na primer sa Bangkok Airwaysom.

Sarađujemo sa različitim partnerima i tražimo više načina saradnje od koje ćemo svi imati koristi.

Eto, sarađujemo sa KLM-om i Deltom ali ne i sa celom Sky Team alijansom, koja ima potpuno drugačije principe saradnje od Etihadovog partnerstva kod kojeg su su kod-šer sporazumi u rangu strateškog partnerstva.

Nama je svaka saradnja koja može doneti obostranu korist načajna. Kada je saobraćaj ka Severnoj Americi u pitanju, procenili smo da KLM i Delta mogu da ponude najviše i to je razlog zašto smo njih izbabrali.

aviatica_m_icon Postoji li u okviru ove saradnje mogućnost da se i neke druge kompanije iz Etihadovog partnerstva priključe? Vaša nova konekcija iz Amsterdama ka Torontu bi mogla biti veoma interesantna putnicima iz Srbije kao što je to bilo sa vašom linijom od Brisela do Njujorka. Da li ćete im kroz saradnju sa Air Serbijom omogućiti da koriste vaše amsterdamsko čvorište?

Siguran sam da će biti mogućnosti za saradnju sa Air Serbijom. Ovo je još uvek u početnoj fazi, ali ako se ukaže mogućost saradnje i ako i mi i Air Serbia nađemo zajednički interes nema razloga da do nje ne dođe.

9W