Krešimir Kučko: Croatia Airlines planira ekspanziju

Na godišnjem sastanku direktora Star Alliance u Čikagu sreli smo Krešimira Kučka, predsednika uprave Croatia Airlinesa. Evo šta je rekao za Aviaticu

Datum / Date: 28.01.2016.

Autor / Author: Dragan Nikolić

U prošloj godini Croatia Airlines je završila petogodišnji period restruktuiranja i u novu godinu ulazi sa planovima koji napokon podrazumevaju širenje. Predsednika Uprave hrvatske nacionalne avio kompanije Krešimira Kučka sreli smo na godišnjem sastanku direktora Star Alliance koji se sredinom decembra održao u Čikagu.

I dok su nam za susednim stolovima direktori Lufthanse i Turkish Airlinesa rekli da ne bi komentarisali informacije kako su njihove kompanije u pregovorima u vezi sa privatizacijom Croatia Airlinesa, Kučko je ljubazno pristao na razgovor o budućnosti Croatia Airlinesa i planovima za privatizaciju.

Aviatica: Šta tačno traži Croatia Airlines? Da li se zna na koji način će kompanija biti privatizovana?

U saradnji sa konsultanskim kućama napravljen je predlog kako privatizacija treba da ide. Kontaktirane su određene kompanije u svetu, pa videćemo kako će to sve ići. Jedno je sigurno, a to je da bi bilo poželjno pronaći strateškog partnera. Ne tražimo nekoga ko bi preuzeo kompaniju u smislu njenog vođenja. S godinom 2015. uspešno je završen proces restrukturiranja, a to će biti i treća uzastopna godina u kojoj smo profitabilni, pri tom smo apsolutno poštovali stroga pravila Evropske komisije. Pokazali smo da možemo odgovoriti izazovima koji su bili i koji su pred nama, ali nam sada treba strateški partner kako bismo što brže počeli rasti.

Aviatica: Hrvatska javnost vam često zamera da ne odgovarate na izazove tržišta i da se ne širite dovoljno te da drugi zauzimaju pozicije koje bi vama (Croatia Airlinesu) mogle pripasti.

Tako nešto mogu da nam prigovore samo oni koji ne poznaju pravila Evropske komisije. Mi smo morali da smanjimo naše kapacitete za jedan avion A320. Nije tu pitanje da li mi možemo, želimo ili znamo već da li smemo ili ne. Do kraja 2015. nismo smeli dodati niti jedno novo sedište u avionu, štaviše, morali smo naše kapacitete smanjiti. O tome se radi. To je jedini i isključivi razlog zbog koga se mi ne širimo.

gal2L (1)

Aviatica: Osim što očekujete strateškog partnera, šta vam je još potrebno?

Svakako su to avioni. Mi ulazimo u proces nabavke novih aviona. To će biti avioni sa kapacitetom oko 100 sedišta, kakve na tržištu proizvode Embaer ili Bombardier. O svim dostupnim modelima razmišljamo i odluka za koji ćemo se odlučiti još nije doneta.

Aviatica: Iako je politika kompanije da ne komentariše poslovanje drugih kompanija, moram da vas pitam za situaciju sa Air Serbijom i za njihovo zauzimanje hrvatskog tržišta. Kako to komentarišete?

Smatramo da je sporno to što Air Serbia prodaje karte prema petoj i šestoj (vazduhoplovnoj) slobodi što je zabranjeno prema pretpristupnom ugovoru koji je Srbija potpisala sa Evropskom unijom. Naš interes je samo da se prava poštuju isto kao što smo i mi poštovali kad smo bili u istoj poziciji kao što je i Air Serbia danas. Oni lete dva puta dnevno do Zagreba malim avionom i određeni odliv tržišta se naravno oseti, ali to nije ništa zabrinjavajuće niti to remeti naše planove i odnos snaga na ovom tržištu.

Krešimir Kučko, predsednik uprave Croatia Airlinesa, foto: Croatia Airlines

Krešimir Kučko, predsednik uprave Croatia Airlinesa, foto: Croatia Airlines

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije