Objavljen preliminarni izveštaj o nesreći aviona 737 MAX Ethiopian Airlines-a
Piloti su reagovali prema instrukcijama ali nisu uspeli da povrate kontrolu nad avionom - zaključak je preliminarnog izveštaja o nesreći Ethiopian Airlines-a.
Datum / Date: 04.04.2019.
Autor / Author: Aviatica
Foto: Ethiopian Airlines
Piloti na letu Ethiopian Airlines-a ET302 su sledili sve procedure pre nego što se avion srušio nakon poletanja 10. marta usmrtivši 157 osoba, navodi se u preliminarnom izveštaju o nesreći koji je izdala Vlada Etiopije.
„Posada je ispoštovala sve procedure koje je proizvođač aviona (Boeing) dostavio, ali nije uspela da uspostavi kontrolu nad letelicom“, izjavila je Dagmavit Moges, ministarka saobraćaja u etiopskoj vladi na konferenciji za medije koja je održana jutros u Adis Abebi.
Foto: Dagmavit Moges, ministarka saobraćaja u vladi Etiopije / AFP
Piloti su upravljali avionom Boeing 737 MAX 8, novim modelom aviona koji je nedugo nakon ove nesreće prizemljen u celom svetu zbog sumnje u bezbednost same letelice. MCAS sistem, kao deo automatskog upravljanja letelicom, koji ima za cilj da u slučaju povećanog napadnog ugla (AoA) obara nos aviona kako bi izbegao gubitak uzgona (stall) reagovao je učestalo, čak i nakon što su ga piloti posle prvog obaranja nosa isključili.
Preliminaran izveštaj je sačinjen nakon rezultata istrage crne kutije koja je nađena na mestu pada aviona.
U saopštenju za medije, koje je aviokompanija Ethiopian Airlines izdala, tvrdi se da je dokazano da su piloti ispratili uputstva koja su dobijena od strane Boeing-a i FAA (Američkog vazduhoplovnog direktorata) za postupanja u ovakvim situacijama. Podsetićemo da je Boeing ova uputstva izdao tek nakon prethodne avionske nesreće istog tipa aviona koja se dogodila krajem oktobra prošle godine u Indoneziji.
„Uprkos njihovom svesrdnom zalaganju i postupcima koji su u skladu sa propisanim procedurama za takve situacija, nisu mogli da zaustav konstantno obaranje nosa (poniranje) aviona“, navodi se u saopštenju Ethiopian Airlines-a.
Po svemu sudeći, piloti su isključili MCAS sistem, baš kako i stoji u Boeing-ovim procedurama, ali i dalje nije jasno kako je moguće da se ponovo uključio niti da li su piloti to sami uradili. Prema tvrdnjama Reuters-a, MCAS je bar četiri puta izazvao poniranje.
Boeing nije danas komentarisao ovaj preliminarni izveštaj i u ovoj kompaniji navode da će svoj komentar dati tek kada finalni izveštaj bude objavljen.
Boieng je ovih dana razvio softverski update za problem za MCAS sistemom, ali se čeka da on bude odobren od strane FAA. U međuvremenu je iz ove kompanije saopšteno da je prvi probni let sa novim update-om već uspešno obavljen.
Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije |