Švajcarska aviokompanija SWISS, deo Lufthansa Grupe i Star Alliance, nakratko je prizemljila kompletnu flotu aviona Airbus A220 nakon serije ozbiljnih incidenata sa motorima Pratt & Whitney.
Iz ove kompanije su nakon hitnih medijskih navoda da je kompletna A220 flota prizemljena, potvrdili da se radi samo o kratkom povlačenju aviona iz saobraćaja kako bi se obavio vanredan tehnički pregled.
Navodno prizemljenje flote je trajalo veoma kratko, tek pola dana, u utorak, 15. oktobra, a već u večernjim satima prve proverene letelice su vraćene u redovan saobraćaj. SWISS je kasno sinoć saopštio da se prve proverene letelice vraćaju u saobraćaj u perfektnom tehničkom stanju i da očekuju da će kompletna flota biti operativna u sredu, 16. oktobra do kraja dana. Potpuna normalizacija saobraćaja se očekuje narednog dana, u četvrtak.
Okidač za donošenje odluke o vanrednom pregledu je poslednji u nizu incident sa motorima koji se dogodio na letu od Londona do Ženeve (LX359) u utorak, 15. oktobra. Avion Airbus A220, registarskih oznaka HB-JCC prinudno je sleteo u Pariz zbog problema sa jednim od motora.
SWISS je odmah reagovao i stopirao saobraćaj ovim modelom aviona kako bi se utvrdilo o kakvom se problemu radi. Otkazano je preko 100 letova tog dana, a avioni su poslati na vanredan tehnički pregled u saradnji sa proizvođačem motora Pratt & Whitney. U julu je ova kompanija takođe imala ozbiljan incident, na letu od Ženeve do Londona, kada se turbina jednog od motora iznenada raspala tokom leta, a prethodno je i avion na letu od Ciriha do Diseldorfa imao problem sa turbinom.
Francuske vazduhplovne vlasti su ovaj najnoviji incident nazvale veoma ozbiljnim i pokrenule su istragu, a obaveštene su i američke vazduhoplovne vlasti s obzirom da je proizvođač motora iz ove zemlje. SWISS je potvrdio da je u stalnom kontaktu sa svim nadležnim regulatornim telima, proizvođačem aviona Airbus i kompanijom Pratt & Whitney koja je proizvela ove motore.
SWISS je najveći svetski korisnik aviona A220. Do sada se u floti nalazi 20 većih modela A220-300 i devet manjih A220-100. Avion koji je predmet vanredne kontrole je od nedavno deo Airbus-ove porodice, a originalno ga je razvio kanadski proizvođač aviona Bombardier pod imenom C-Series. Prema sporazumu dva proizvođača aviona Airbus je preuzeo kontrolu nad kompletnim programom proizvodnje ovog aviona u fabrici Bombardier-a u Montrealu i preimenovao ga u A220.
Osim SWISS-a, avion koriste i mnoge druge aviokompanije, poput Air Baltic-a, Delta Air Lines-a i Korean Air-a. Na letovima ka Nišu i Beogradu SWISS često koristi ovaj model aviona.
Komentari predstavljaju lična mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stav redakcije. Aviatica zadržava prava neobjavljivanja ili brisanja komentara koji sadrže reklame, linkove psovke, prozivanje i vređanje drugih osoba, iznošenje ličnih podataka kao i govor mržnje definisan prema Zakonu o javnom informisanju i medijima (čl. 75) kao iznošenja ideja, mišljenja, odnosno informacija kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksulane opredeljenosti ili drugog ličnog stvojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Ostavljanjem komentara na ovom sajtu, saglasni ste sa pravilima komentarisanja i korišćenja sajta.