IATA predstavila izveštaj o bezbednosti za 2018.
U 2018. godini došlo je do blagog porasta indeksa avionskih nesreća, ali je on i dalje ispod petogodišnjeg proseka.
Datum / Date: 03.06.2019.
Autor / Author: Aviatica
International Air Transport Association (IATA) AGM, 2019
Prema izveštaju o bezbednosti koji je IATA predstavila na godišnjoj skuštini u Seulu, prošla je godina (2018) bila neznatno lošija nego 2017.
U 2018. se dogodilo ukupno 62 avionske nesreće, od toga 26 u kojima su učestvovali avioni avio kompanija koje su članice IATA što znači da poštuju IOSA bezbednosne standarde. To pokazuje da je veoma važno da se ovi standardi poštuju i prate.
U nesrećama je ukupno otpisano sedam mlaznih aviona i pet turboelisnih. Bilo je ukupno 11 nesreća sa smrtnim ishodom, a stradalo je 523 putnika i članova posade. Indeks avionskih nesreća u 2018. iznosio je 1,35 na miliona letova što je više nego 2017. kada je on bio 1,11. Ipak, to je i dalje ispod petogodišnjeg proseka.
Posmatrano po regionima, svi su zabeležili blago pogoršanje, sem regiona Afrike, gde je indeks sa 6,73 u 2017. poboljšan na 2,71 u 2018. Na prvom mestu prema broju nesreća u avionskom saobraćaju je i dalje region Zajednice Nezavisnih Država (Rusija i zemlje bivšeg Sovjetskog saveza) sa indeksom od 4,41 nesreće na milion letova. Najbolji je bio region Azije sa samo 0,32 nesreće na milion letova. U Evropi je ovaj indeks sa 0,63 skočio na 0,87, a u Severnoj Aerici sa 0,61 na 1,0.
U poslednjem petogodišnjem periodu pokazalo se da je broj avionskih nesreća dva i po puta veći među aviokompanijama koje nisu članice IATA te stoga ne primenjuju IOSA standarde, koji su obavezni da bi neka aviokompanija bila u IATA.
Izveštaj se ne bavi detaljo 2019. godinom, ali navodi aktuelne rezultate. Od 1. januara 2019. do danas se dogodilo šest nesreća. Priority Air Charter je ostao bez svog DC3 teretnog aviona u januaru, a u ovoj nesreći su život izgubila dva člana posade. Air Tindi je imala nesreću aviona Beechcraft 200 gde je takođe smrtno stradalo dva člana pose. Atlas Air je doživeo nesreću sa avionom 767-300 u kojoj je poginulo troje članova posade. Sve tri nesreće su se desile u region Severne Amerike. Potom se u martu dogodila tragedija u Etiopiji, kada je pao avion Boeing 737-800 MAX usmrtivši 157 putnika i članova posade. Ova nesreća je dovela do prizemljenja aviona 737 MAX 8 zbog sumnje na problem sa sofverom koji pokreće MCAS antistalling sistem. Poslednju nesreću je imao Sukhoh SupeJet100 na letu Aeroflota od Mosvke do Murmanska. U nesreći tokom koje se avion zapalio odmah pos sleanju, stradao je 41 putnik.
Dronovi
Izvštaj o bezbednosti se bavi i pitanjem dronova koji sve više ugrožavaju saobraćak. IATA smatra da su dronovi veoma važni za budućnost i zato apeluje na regulatorna tela da što pre donesu pravilnije za korićenje ovih bespilotnih letelica.
IATA Turbulence Aware
Novi program za praćenje turbulencija IATA Turbulence Award se do sada pokazao kao veoma uspešan. Za sada je u njegovo testiranje uključeno 18 aviokompanija, među kojima su Japan Airlines, United, Southwest, Air France, Qantas, American, Turkish Airlines, Delta, Qatar Airways, easyJet, Lufthansa i SWISS. Šest od ovih aviokompanija već doprinose razvoju projekta unošenjem povratnih informacija sa svojih letova. Preko 100 hiljada izveštaja bude urađeno svakog dana.
Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije |