Uprkos pandemiji, grupa Air France-KLM nastavlja sa održivim poslovanjem

Air France-KLM grupa nastavlja sa politikom održivog razvoja uprkos teškoćama usled pandemije.

Datum / Date: 26.08.2020.

Autor / Author: Aviatica

Foto: Air France-KLM

Iako je avio-industrija jedna od najjače pogođenih pandemijom koronavirusa, grupa Air France-KLM nije odustala od svoje politike održivog razvoja ni u uslovima krize, navedeno je u saopštenju kompanije.

Naprotiv, grupacija nastavlja da ulaže u obnavljanje flote i modernizaciju letelica, što je jedan od uslova održivosti. 24. jula 2020. Air France je dodao i deseti Boing 787-9 u svoju flotu. Ovo je samo nastavak niza aktivnosti zbog kojih je grupacija Air France-KLM dobila priznanje za avio-kompaniju sa najvišim indeksom održivog razvoja prema kompaniji Dow Jones.

Prema nedavno objavljenjo izveštaju održivog poslovanja za 2019. godinu, grupa Air France-KLM je smanjila emisiju ugljen-dioksida za 30% po putniku po kilometru u poređenju s 2005. godinom. Ovakvom rezultatu je najviše doprinelo konstantno unaprednjivanje flote i 22 nove letelice kupljene u 2019. KLM je u 2019. kupio osam novih aviona tipa Dreamliner 787-10, dok je Air France naručio 98 aviona Airbus A350 i Airbus A220. Novi avioni emituju i do 20% manje ugljen-dioksida, troše do 25% manje goriva zbog novih materijala koji su značajno lakši od uobičajenih u avio-industriji, i proizvode do 40% manje buke. Time je grupa za 43% smanjila zagadjenje bukom u 2019. Prema planu za 2030. godinu, Air France-KLM bi trebalo da ima 50% manju emisiju ugljen-dioksida po putniku po kilometru u poređenju s emisijom koju je imala 2005. godine.

Air France-KLM grupacije je značajno kompenzovala svoj karbonski otisak. Air France se, sa svoje strane, obavezao da će svi domaći letovi kompanije biti karbonski neutralni počev od 1. januara ove godine. To konkretno znači da će emisija CO2 za projektovanih 450 letova dnevno u domaćem saobraćaju biti kompenzovana sadnjom drveća. Air France je u 2019. zasadio preko 160 000 stabala svuda u svetu, dok je KLM u okviru projekta CO2ZERO obezbedio sredstva za sadnju preko 680 hektara tropske prašume u Panami.

Smanjenu karbonskog otiska doprinelo je i korišćenje bio-goriva. U 2019. godini KLM je kupio gotovo 7000 tona ovog održivog goriva i najavio izgradnju prve evropske fabrike bio-goriva planirane za 2022.

U prošloj godini, Air France-KLM grupacija je za 31% smanjila količinu otpada koji se ne reciklira. Od kraja 2019, Air France je krenuo sa zamenom jednokratnih plastičnih predmeta održivijim alternativama (kratonske čaše, drvene kašičice…), čime se količina plastičnog otpada smanjuje za 1.300 tona godišnje. KLM je, pak, počeo da otpad s letova, pre svega PET ambalažu, pretvara u filamete za 3D štampače i da ih kasnije koristi za izradu delova za popravku i održavanje aviona

Saradnja sa železnicom

Dok Air France sve domaće letove kraće od 2,5 sata prepušta francuskoj železnici, dotle je KLM u 2019. napravio plan da se određeni kratkolinijski letovi zamene železničkim saobraćajem. Prvi let koji je KLM planirao da u martu 2020. ukloni sa svog reda letenja je let na relaciji Amsterdam-Brisel.

„Želeo bih da se zahvalim svim zaposlenima u Air France – KLM grupi“, rekao je Bendžamin Smit, generalni direktor Air France-KLM i dodao: „Zahvaljujući društveno odgovornom i ekološki osvešćenom ponašanju naših 83 000 zaposlenih, kompanija je uspela da ostvari ciljeve održivog poslovanja za 2019. godinu. Kriza izazvana pandemijom virusa Covid-19 je katalizator transformacije civilnog vazduhoplovstva i predstavlja priliku za dalje jačanje naše dugogodišnje posvećenosti ka održivoj budućnosti, jer želimo da pronađemo ekološku i ekonomsku ravnotežu. Naš prioritet je povratiti našu konkurentnost u duboko izmenjenom svetu, ali i potvrditi naše liderstvo u održivoj tranziciji našeg sektora“.

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije