IATA pokrenula ONE Order incijativu

IATA je pokrenula ONE Order inicijativu kako bi pojednostavila proces kupovine avio karata.

Datum / Date: 03.06.2019.

Autor / Author: Aviatica

U godišnjem izveštaju Međunarodnog udruženja avio saobraćaja, IATA, na temu distribucije avio karata (prodaja i finansije) naglašena je potreba pojednostavljivanja ovog procesa. Javnosti je ova incijativa predstavljena na konferenciji održanoj u sklopu godišnje skupštine IATA koja se održava u Seulu. (#IATAAGM)

IATA je pokrenula inicijativu nazvanu ONE Order (Jedinstvena narudžbina) koja treba u značajnoj meri da pojednostavi proces rezervisanja i kupovine avio karte kako za same putnike tako isto i za avio kompanije. Prelazak na ONE Order neće, međutim, biti nimalo lak proces, ocenjuju stručnjaci IATA.

Šta je ONE Order?

Kada putnik danas rezerviše avio kartu formira se elektronski zapis o rezervaciji poznat kao PNR (Passanger Name Record). Ovaj e-dokument predstavlja samo potvrdu da je karta rezervisana, ali ne i plaćena. Jednom kada se karta plati, rezervacija prelazi u drugi e-dokument poznat kao elektronska karta (e-ticket).

Za putnika ovo znači da mora da barata sa dva dokumenta, ali prava noćna mora nastaje za avio kompanije koje na taj način dupliraju sve elektronske zapise kojima moraju veoma pažljivo da rukuju.

Ovo se može, teoretski posmatrano, lako rešiti uvođenjem jedinstvenog elektronskog zapisa za svaku transakciju, odnosno porudžbinu od strane putnika. Svaki putnik koji izvrši rezervaciju avio karte ubuduće će imati jedinstven elektronski zapis u koji će se potom u raznim fazama i statusima njegove narudžbine unositi različiti podaci. Dakle, kada jednom rezervišete kartu dobićete broj vaše porudžbine koji će osim same rezervacije čuvati i podatke o elektronskoj karti koju ste potom kupili kao i o vašim ličnim podacima bitnim za samu avio kompaniju, ali i imigracione vlasti odredišne zemlje.

Započela setifikacija

IATA je od 1. januara 2019. započela proces probne sertifikacije učesnika u trgovini avio kartama. Prelazak na novi ONE Order sistem je veoma kompleksan i dugotrajan proces koji će zahtevati brojna usklađivanja svake pojedinačne avio kompanije, globalnih rezervacionih sistema, aeroroma i brojnih drugih dobavljača koji se nalaze u ovom poslovnom lancu.

Od aviokompanija je trenutno Lufthansa završila sertifikaciju, dok su od rezervacionih sistemima sertifikovani Sabre i Amadeus.

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije