Aviatica u poseti aerodromu Kutaisi u Gruziji

U očekivanju direktne avio-linije između Srbije i Gruzije posetili smo aerodrom u Kutaisiju gde bi uskoro mogli da sleću i avioni iz Beograda.

Datum / Date: 09.11.2021.

Autor / Author: Aviatica

Foto: D. Nikolić / Geographica

U organizaciji gruzijskog diplomatskog predstavništva u Beogradu , Aviatica je zajedno sa još nekoliko novinara iz Srbije posetila Gruziju krajem oktobra kako bismo se upoznali sa svim lepotama koje ima da ponudi našim turistima.

Kako smo već ranije izvestili, u toku su pregovori sa više aviokompanija sa ciljem uspostavljanja direktnog avio-saobraćaja između Srbije i Gruzije, što bi moglo da se realizuje već od proleća 2022.

Nekoliko mogućnosti su razmatranju, a jedna od njih je i povezivanje Beograda (i/ili Niša) sa Kutaisijem, značajnim gradom sa izuzetnom geografskom pozicijom u odnosu na sve znamenitosti i ključne tačke Gruzije.

Iako ima jedva 150 hiljada stanovnika, Kutaisi je drugi najznačajniji grad u Gruziji posle Tbilisija. Centar je Imeretije, centralnog regiona u zemlji sa razvijenom industrijom, poljoprivredom i sve značajnijim turizmom.

Foto: Kutaisi / © Georgian Travel / Guidegeorgiantravelguide.com

Ako se ovih dana nađete u Kutaisiju shvatićete da ovaj grad privlači hiljade mladih iz cele Evrope, prvenstveno iz Poljske, Mađarske i ostalih zemalja Srednje Evrope, koji tamo hrle zahvaljujući jeftinim kartama low-cost aviokompanije Wizz Air.

Grad bogate istorije i rodno mesto Medeje ipak nudi nešto što je mladima danas važnije od crkava i muzeja – provod. Brojne kafane i noćni klubovi puni su mladih Evropljana koji uživaju u veoma povoljnom noćnom životu. Let do Kutaisija biraju i turisti radi da posete izuzetne prirodne lepote kraškog reljefa Imeretije, sa brojnim kanjonima i planinskim rekama koje se kotrljaju preko belih krečnjačkih pregrada i donose svežinu Velikog Kavkaza u tople doline ove vinske regije.

Otvoren novi terminal

Foto: D. Nikolić / Geographica

Prelepi, super moderni aerodrom, na 15-tak kilometara od centra grada bio je potpuno prazan kada se naša grupa tamo našla u organizovanoj poseti. Uprava aerodroma nas je pozvala da se upoznamo sa novim terminalom koji samo što je rekonstruisan. UAG (United Airports of Georgia), kompanija koja upravlja aerodromom u Kutaisiju otvorila je rekonstruisani terminal u junu ove godine. Stari terminal koji je postojao pre 2012. i novi terminal koji je te godine otvoren u prisustvu najviših zvaničnika Gruzije, Mađarske i Wizz Air-a, avio-kompanije koja je tada najavila uspostavljanje redovnog saobraćaja, sada su tokom ove najnovije rekonstrukcije spojeni i prošireni tako da čine jedinstvenu funkcionalnu celinu.

Novi kapacitet terminala je 2,5 miliona putnika na godišnjem nivou, odnosno 1.200 putnika u isto vreme. Putnici će sada na raspolaganju imati znatno veći komfor i poboljšane usluge. Uvedeni su kiosk šalteri za samostalno čekiranje putnika i posebni šalteri samo za predaju prtljaga (drop-off), otvoren je novi restoran sa internacionalnom kuhinjom, prelepa terasa vidikovac i unutrašnja bašta.

Foto: D. Nikolić / Geographica

Pre pandemije, četiri aviokompanije su povezivale Kutaisi sa 33 destinacija, a ove, počev od maja, kada je avio-saobraćaj obnovljen posle duže pauze, 25 gradova je ponovo umreženo letovima tri aviokompanije. Saobraćaj se iz dana u dan obnavlja kako popuštaju restriktivne mere.

Saznajte više o aerodromu Mestia

Osim Wizz Air-a koji obavlja gotovo celokupan saobraćaja iz Kutaisija, na aerodrom iz Nur-Sultana sleće i kazahstanska low-cost aviokompanija, FlyArystan, koja je u vlasništvu Air Astane, a letove obavlja i mala domaća aviokompanija Vanilla Sky, koja avionom L-410 sa 19 putničkih mesta održava liniju Tbilisi –Kutaisi – Mestia.Pregovori o uspostavljanju novih linija

Foto: D. Nikolić / Geographica

Predstavnici aerodroma su za sajt Aviatica rekli da su u toku pregovori o uspostavljanju letova do Bliskog istoka kao i da se nadaju da će uskoro moći da požele dobrodošlicu i gostima iz prijateljske Srbije.

Aerodrom je do 2012. bio beznačajan sa aspekta broja putnika uprkos činjenici da ima gotovo idealan središnji položaj i da su od njega lako dostupni kako Tbilisi, tako isto i Batumi, popularno primorsko letovalište i Svanetija, region u Kavkazu gde se nalaze brojne ski staze.

Jasno je zašto je te 2012. Varadi presecao vrpcu novootvorenog terminala jer je upravo njegova aviokompanija, Wizz Air, bila pokretač vrtoglavog rasta saobraćaja u Kutaisiju. Uspostavljanjem operativne baze 2016. broj linija i putnika se značajno uvećao, a u 2019. godini, pred samo izbijanje pandemije, dostigao je skoro 900 hiljada – od početnih četiri hiljade i nešto.

Kutaisi je vrlo brzo postao pionir low-cost avio-saobraćaja u celom Kavkaskom regionu, što je generisalo veliki broj turista, razvoj turističke privrede ali i veće saznanje o Gruziji u evropskim krugovima.

Foto: D. Nikolić / Geographica

Idealna pozicija

Prednosti aerodroma u Kutaisiju su osim odlične pozicije unutar Gruzije i laka dostupnost susednim zemljama. Rusija, Turska, Jermenija i Azerbejdžan se nalaze na 300 km od aerodroma. Kroz Kutaisi prolazi najvažniji drumsko-železnički koridor na pravcu Istok – Zapad. Nedaleko od terminala se završava nova železnička stanica koja se nalazi na glavnom železničkom pravcu i preko koje će putnici sasvim jednostavno i brzo da stignu do centra grada, Tbilisija ili Batumija. Njeno otvaranje se očekuje do kraja godine. Pauza sa letovima zbog pandemije koristi se da se proširi i modernizuje autoput koji povezuje centar Kutaisija sa aerodromom.

Aerodrom je pri tom moderno opremljen i efikasan. Vreme za opsluživanje aviona je 29 minuta, a aerodrom je operativan i noću. Takođe, značajno je da aerodromski operater, UAG, nudi i podsticaje aviokompanijama za otvaranje novih linija.

Foto: D. Nikolić / Geographica

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije

OZNAKE / TAGOVI

377|3