Putnici ne žele da lete avionom 737MAX

Aviokompanije podeljne po pitanju prizemljenja aviona 737MAX, a putnici u sve većem broju odbijaju da lete ovim avionom.

Datum / Date: 11.03.2019.

Autor / Author: Aviatica

Nakon fatalne avionske nesreće koja se u nedelju, 10. marta dogodila u Etiopiji pojedine aviokompanije donele odluku da stopiraju letove ovim avionom. Putnici u Americi odbijaju da se ukrcaju u ove avione, na društvenim mrežama se traži od aviokompanija da obustave letove ovim tipom aviona, a počelo je i potpisivanje online peticije da se avion 737 MAX prizemlji na globalnom nivou. Boeing, nadležne američke vlasti i mnoge aviokompanije još uvek ćute na ovu temu.

NAJNOVIJA VEST:
Pronađene crne kutije

Najnovije vesti iz Etiopije potvrđuju da su istražitelji pronašli obe crne kutije – onu koja snima parametre leta i onu koja snima razgovore u kokpitu. Ostaje nada da će brzo biti otkriven uzrok ove strašne nesreće.

Nakon što je Ethiopian Airlines prizemljio svoja četiri preostala Boeing-ova aviona 737 MAX nakon nesreće u kojoj je život izgubilo 157 ljudi i druge aviokompanije slede primer. Odmah su reagovali u aviokompaniji Cayman Airways, koja poseduje dva ovakva aviona.

Prate situaciju

Aviokompanija flydubai je prvo izdala saopštenje da nema razloga za prizemljenje aviona koji ima sve neophodne dozvole, a kasnije, kako je tema postala sve glasnija, dodali su da „pažljivo prate razvoj situacije“. Slično su reagovali i Turkish Airlines, Singapore Airlines, Fiji Airways.

Norwegian, prva evropska aviokompanija koja je počela da koristi 737 MAX, rekla je da nastavlja da ga koristi. Poljski avio prevoznik LOT se još uvek nije oglasio po ovom pitanju.

Prvi 737 MAX 8 za flydubai / Foto: flydubai

Zabrana na državnom nivou

Najveći udarac Boeingu stigao je jutros iz Kine. Tamošnje vazduhoplovne vlasti su izdale naredbu aviokompanijama da obustave letove ovog aviona. U flotama kineskih avioprevoznika se trenutno nalazi 96 aviona ovog tipa, pa je jasno da će na desetine letova biti otkazano dok kompanije ne nađu zamenu.

Mongolian Airlines je, po nalogu tamošnjih vlasti, prekinuo sa letovima jednim avionom ovog tipa koji ima u floti. Isto je uradila i marokanska aviokompanija Royal Air Morocco. Na državnom nivou, letovi MAX-a su od jutros zabranjeni i u Indoneziji i Maleziji.

Povodom najnovijih dešavanja oglasila se i vlada Indije koja je rekla da prati situaciju i da traži rešenje s obzirom da dve indijske aviokompanije koriste ovaj model aviona – SpiceJet i Jet Airways.

U Americi se putnici bune, a zvaničnici ćute

Američke vazduhoplovne vlasti (FAA) pažljivo prate situaciju i osim saopštenja nakon nesreće nisu se kasnije oglašavali. Nekoliko američkih aviokompanija koristi avione 737 MAX. Southwest kao najveći korisnik se danas suočava sa velikim pritiskom putnika koji masovno odbijaju da se ukrcaju u ovaj avion. Putnici traže promenu karata tako da lete drugim avionom, ali kompanija ne dozvoljava promene jer, kako tvrde, ne postoji pravna osnova s obzirom da avion ima sve potrebne dozvole. Iz ove kompanije tvrde da su na stalnoj vezi sa Boeing-om.


Akcije Boeing-a u strmoglavom padu

Akcije Boeinga nastavljaju da padaju. Od jutros im je vrednost oborena za 10 posto.


Boeing još uvek ćuti povodom najnovijih dešavanja u vezi sa ovim modelom aviona. Izdata je samo veoma kratka reakcija na zabranu modela u Kini u kojoj se kaže da „nema osnova za izdavanje novih smernica aviokompanijama koje koriste ovaj model aviona“. Jedino saopštenje kojim se Boeing oglasio bilo je ono upućeno javnosti odmah nakon nesreće u kojima ovaj proizvođač aviona izražava svoje žaljenje zbog stradalih i nudi svu dostupnu tehničku podrošku etiopskim vlastima i kompaniji Ethiopian Airlines.

Foto: Wikimedia

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije