Potvrđeno je da se avion Ethiopian Airlines-a srušio malo posle poletanja sa aerodroma u Adis Abebi. Avion Boeing 737 MAX je bio na redovnom putničkom letu od Adis Abebe do Najrobija. U avionu se nalazilo 149 putnika i osam članova posade i strahuje se da su svi stradali.
>>> 12:10 DOPUNA VESTI / Etiopska nacionalna televizija je saopštila da u nesreći nema preživelih
Ethiopian Airlines je potvrdio nesreću na svom letu ET302 koji je u 8.38 po lokalnom vremenu poleteo sa aerodroma u Adis Abebi, a kontakt sa kontrolom letenja je izgubio u 8.44. Na mesto pada aviona poslate su spasilačke službe i za sada nema nikakvih informacija žrtvama. Avion je imao registraciju ET-AVJ, a prvi let je obavio pre manje od pet meseci, u oktobru 2018.
Prema dijagramima parametara leta ET302, koji su prikazani na sajtu Flightradar24, avion je poleteo uobičajeno u 8.38 i sasvim normalno se penjao u prva dva minuta leta. Međutim, izmereni parametri leta u narednom minutu ukazuju na iznenadno propadanje, što Flightradar komentariše kao postojanje nestabilne vertikalne brzine.
LINK:
Srušio se Boeing 737 MAX 8 indonežanske kompanije Lion Air
Avion u samo nekoliko sekundi, gubi oko 150 metara, a pri tome mu raste horizontalna brzina. To je veoma sličan efekat koji je registrovan više puta u poslednjim minutima fatalnog leta Lion Air-a u Indoneziji pre tri i po meseca.
U ovom trenutku nisu dostupni podaci leta u poslednja tri minuta do trenutka prekida kontakta sa kontrolom leta, što Flightradar objašnjava činjenicom da ima slabiju radarsku pokrivenost u ovom region.
Od tog trenutka avion je radarski praćen još samo jedan minut, kada se signal prekida. Prema prvim nezvaničnim infomacijama kao vreme pada je zabeleženo 8.44. Nije poznato šta se dešavalo u poslednja tri minuta leta, od poslednje zabeleške Flightradar-a.
Ovaj model Boeing-ovog aviona, 737 MAX je mlad i prvi komercijalni let je obavio krajem januara 2016. Do sada je proizvedeno oko 350 aviona ovog modela i koristi ga veliki broj aviokompanija.
Prvu nesreću je, nažalost, imao u Indoneziji 29. oktobra 2018, kada je život izgubilo 189 osoba. Taj avion koji je pripadao indonežanskoj aviokompaniji bio je star svega dva meseca. Boeing je odmah nakon ove nesreće izdao vanredna bezbednosna uputstva pilotima ovog aviona. U njima je navedeno kako treba postupati u slučajevima pogrešnog očitavanja AOA vrednosti (Angle of attack, napadni ugao).
Ethiopian Airlines
Aviokompanija Ethiopian Airlines je nacionalna aviokompanija Etiopije i jedna od najvećih afričkih kompanija. Članica je Star Alliance, a baza joj je na aerodromu u Adis Abebi, odakle leti do velikog broja afričkih destinacija kao i do Evrope, Severne Amerike i Azije.
Komentari predstavljaju lična mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stav redakcije. Aviatica zadržava prava neobjavljivanja ili brisanja komentara koji sadrže reklame, linkove psovke, prozivanje i vređanje drugih osoba, iznošenje ličnih podataka kao i govor mržnje definisan prema Zakonu o javnom informisanju i medijima (čl. 75) kao iznošenja ideja, mišljenja, odnosno informacija kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksulane opredeljenosti ili drugog ličnog stvojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Ostavljanjem komentara na ovom sajtu, saglasni ste sa pravilima komentarisanja i korišćenja sajta.